Privacy verklaring - Rustenburg Administratie
Rustenburg Administratie, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
Contactgegevens:
https://www.rustenburgadministratie.nl
info@rustenburgadministratie.nl
KvK: 83545395
BTW-nummer: NL003835438B36
Persoonsgegevens die wij verwerken
Voor klanten geldt dat wij uit hoofde van de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (kortweg Wwft) verplicht zijn om zijn/haar identiteit vast te stellen en ten bewijze daarvan ook gegevens over het identiteitsbewijs te bewaren en te actualiseren. Rustenburg Administratie verwerkt je persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan ons verstrekt.
Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
- Voor- en achternaam
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Bankrekeningnummer
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
Wij verwerken enkel en alleen persoonsgegevens van minderjarigen (personen jongen dan 16 jaar) indien daarvoor schriftelijke toestemming is gegeven door de ouder, verzorger of wettelijke vertegenwoordiger.
Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
Rustenburg Administratie verwerkt jouw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
- Je te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
- Je de mogelijkheid te bieden een account aan te maken
- Rustenburg Administratie verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte.
Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
Rustenburg Administratie bewaart je persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende maximale bewaartermijnen van persoonsgegevens: 7 jaar.
Delen van persoonsgegevens met derden
Rustenburg Administratie deelt jouw persoonsgegevens met verschillende derden als dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst en om te voldoen aan een eventuele wettelijke verplichting. Met bedrijven die je gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van jouw gegevens. Rustenburg Administratie blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen. Daarnaast verstrekt Rustenburg Administratie jouw persoonsgegevens aan andere derden alleen met jouw nadrukkelijke toestemming. Wij gebruiken voor de verwerking van persoonsgegevens de volgende derde partijen:
- Het complementeren van de persoonsgegevens in InformerOnline;
- Het verzorgen van de financiële administratie;
- Het verzorgen van omzetbelastingaangiften;
- Het verzorgen van inkomstenbelasting aangiften.
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
Rustenburg Administratie gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op je privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op jouw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en jouw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld jouw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen.
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heb je het recht om je eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door Rustenburg Administratie en heb je het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van jou beschikken in een computerbestand naar jou of een ander, door jou genoemde organisatie, te sturen.
Je kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van je persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van je toestemming of bezwaar op de verwerking van jouw persoonsgegevens sturen naar info@rustenburgadministratie.nl.
Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, vragen wij jou een kopie van je identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van je privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op jouw verzoek .
Rustenburg Administratie wil je er tevens op wijzen dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Rustenburg Administratie neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via info@rustenburgadministratie.nl. De volgende concrete acties worden genomen om de persoonsgegevens te beveiligen:
- InformerOnline (boekhoudsoftware) slaat jouw persoonsgegevens op via servers van AWS (Amazon Web Services). Deze servers staat binnen de EU zone. Deze servers worden beschermd door Web Application Firewalls. Firewalls beschermt de data zodat deze niet snel kunnen worden aangetast.
- De data binnen InformerOnline is gecodeerd. Dit betekent dat niet zomaar iedereen bij de gegevens kan.
- InformerOnline beschikt over het meest uitgebreide SSL-Certificaat. Dit is een beveiligingsprotocol dat ervoor zorgt dat informatie tussen de webserver en internetbrowser geheim blijft.
- InformerOnline maakt gebruikt van constante back-ups waardoor de bewaringstermijn wordt gewaarborgd van de financiële administratie.
- Voor nog betere beveiliging kan 2FA-inlog worden gebruikt.